millifiore

Alla inlägg under juni 2010

Av Anna-Lena - 5 juni 2010 19:00

  
Vi gjorde en tur till Piteå på loppis, för att se om vi kunde göra några fynd. Det blev inte mycket det. Lite skålar till Sara så att hon kan ha chips och annat i.

Sen åkte vi förbi min vän Marie.



Dom har byggt upp ett vindskydd av ved.  Där fick vi nygräddade våfflor och njuta i deras härliga hörna.


  
Deras kattgummor hade blivit mammor till fyra små söta missar.
De delade bädd och skötte om små missarna tillsammans.
Så himla mysigt oh praktiskt att hjälpas åt.



Ligger och sover och drömmer. Det rycker till i lilla läppen när han drömmer.


Maries son älskar småkryp. Han kan så mycket fakta om trollsländor, skalbaggar och andra läskiga småkryp.



Nu hade han nog skaffat sig det värsta man kan tänka sig.
Kackerlackor, kan det bli värre.


  
Men han vet redan massor om dem och förklarar för mig. Vad ska det bli av denna pojke.



Sen har han ett litet akvarium med bladat smått och gott från naturen. Skogskackerlackor och andra baggar. Jag håller mig gärna på avstånd.




Han har även kärlek till små grodor eller kallas det för paddor.
Skulle pussa den och kolla om det blev en prins om jag vågat.


Denna blonda kille gillar även att hjälpa sin mamma i trädgården och har sina egna små odlingar.



Kan förstå att de trivs i sin trädgård. Höns och katter med sina små ungar.



Ljuvligt och fridfullt. Så skulle vi alla få ha det. Det är som mindfulness , närvarande här och nu.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards